Fjordland: Kepler Track

Az új-zélandi nagy túrák egyike a Kepler Track, egy négynapos körtúra a Fjordland Nemzeti Parkban. Nem annyira menő, mint a Milford Track, amire félévre elő kell jegyezni magát a résztvevőnek, de többek szerint übereli azt. Ami biztos, hogy a Kepler is méltó tagja a Great Walksnak: van benne mindenféle terep, hol egy folyót követ a túraútvonal egy völgyben haladva, máskor meg egy hegygerincen visz végig, de két nagyobb tavat is érint.

Ideklikk a továbbiakhoz:

Bagirával vágtunk neki, mindenféle vízhatlan cuccal és váltás ruhával, így utólag egy hétre is sok lett volna, főleg hogy gyakorlatilag egy pólóban plusz rövidgatyában nyomtuk végig. A kaját is baromira túlméreteztük, erre első este döbbentünk rá, innetől kezdve heroikus küzdelemben próbáltuk pusztítani a kolbászt és a műzliszeletet.

Az idővel is nagyon mákunk volt, első két nap rendesen izzadtunk gyaloglás közben, alig vártuk hogy a déli pihenőnél csobbanhassunk egyet a kristálytiszta, hűvös patakban, vagy a nap végén egy jéghideg vízesésben. A patakot mellesleg negyedóránként megvizsgáltunk, hogy van-e benne pisztráng, ugyanis Bagira hozott pecabotot, ami antennaként állt ki a zsákjából, műértő túratársak kérdezték is kiváncsian a hegygerincen hogy WTF. Láttunk is pár kisebb pisztrángot, de komoly jószágot nem, viszont már csak a potenciális vadászterepek felmérése akkora élvezet volt, hogy még én is kedvet kaptam. Persze a hátizsákban ránk váró tésztamennyiség miatt jobb is, hogy nem fogtunk halat…

A túrát különböző logisztikai problémák miatt kénytelenek voltunk a szokásos menetiránnyal szemben haladva megtenni. Ez utólag jó húzásnak bizonyult, mert így nem kellett egész nap a többi túrázót kerülgetni, viszont a velünk egyirányba haladó kanadai tesitanárokkal jól összehaverkodtunk és megtudtuk, hogy a kanadai tesitanároknak minden ötödik év fizetésnélküli szabi ha akarják, meg hogy eeekkkora pisztrángokat lehet fogni a kanadai tavakban. Cserébe megajándékoztuk őket a “három villanykörte, három villanykapcsoló” fejtörővel, aminek a helyes megfejtését csak bő egy hónappal később küldték meg, muhahaha!

A túra egyébként relatíve új, kimondottan a Milford Track tehermentesítésére alakították ki. A résztvételi díj is viszonylag szerény 20 dodó per éj, ezért egészen kultúrált szállás jár a vadon közepén, majdnem backpackers színvonalú, csak nincs zuhanyzó, villany is csak a konyhában, napelemről töltve. Van viszont gáz, úgyhogy esténként mindenki vadul főz, jobb program híján, meg ugye a rettenetes tésztakészletnek is fogynia kell… A szajrét egyébként helikopterrel hordják fel a túristaházakhoz és az ösvények karbantartásához, amint azt a Tongariro Crossingon láthattuk, de egy gyors fejszámolással kijön, hogy a húszdolláros fejpénzből és hónapokon át teltházas (50 fő) szezonból könnyen kijön.

Képek az első, második, harmadik és negyedik napról.

This entry was posted in Uncategorized by Lipi. Bookmark the permalink.

One thought on “Fjordland: Kepler Track

1. Nagyon tuti trekk, a hegygerinces rész tűnik a legizgalmasabbnak. A pukekók kérdeztetik, hogy keával, wekával véletlenül találkoztatok-e útközben? :)