Boy racer

Itt így hívják a tuningautós suhancokat. Van róla Wikipédia cikk is. Úgy tűnik elég nagy hagyományai vannak errefelé a dolognak, esténként megy a nagy gumicsikorgatás meg motorbőgetés, pláne hétvégén. Bővebben lásd alább.

Rögtön az első héten, még a kocsivásárlás közben kiderült, hogy némely típust pont emiatt lopnak: elkötik egy kis szombat esti száguldozásra (joyride). Aztán, ha van egy csöpp eszük, jól felgyújtják, eltüntetni a nyomokat. Volt is szerencsém egyik vasárnap reggel egy frissen kiégett autóronccsal találkozni a folyóparti bringaúton. De láttunk ilyet Raglanba menet is a hegyek közt az egyik parkolóban.

Nem ritka a keréknyom a füves placcokon, például parkokban. Gondolom gagyibb autóval is komolynak tűnő keréknyomokat lehet hagyni a harmatos fűben, aszfalton meg ugye sok lóerő kell a dologhoz. A minap is láttam az egyik úton a nyomait egy feltehetően gyönyörű 180 fokos kanyarnak: félkörív, kacskaringós hullámvonallal az egyik végén (fishtail). Persze szkájlájnnal biztos tök könnyű megcsinálni…

Petra látott már autós üldözést is: becslése szerint “vagy százötvennel” száguldott végig a kocsi a Te Rapán, nyomában egy szirénázó rendőrautóval. Fényes nappal. Petra babakocsit tologatva élvezte a látványt. Nem tudjuk, hogy elkapták-e fickót, de egy másik alkalommal a rádiót hallgatva megtudtam, hogy az aktuális éjszakai hajszában sikerült meglépnie a delikvensnek, miután többórás üldözést adott fel hajnali ötkor a rendőr.

Nem volt ilyen szerencséje annak a két kamasznak, akik menekülés közben az egyik városi parkban elakadtak az előző napi esőzés miatt felpuhult gyepszönyegen. A lúzerekről szerepelt egy fénykép a helyi újságban, amint megbilincselve állnak a sárban ragadt verdájuk mellett. (Mellesleg ugyanabban az újságban volt egy fotó a másik végletről is: egy reszkető térdű mamikát ültetett le éppen egy padra az udvarias rendőr. A háttérben pedig a néni kocsija a kirakatban. A parkolóból akart kiállni, csak valahogy összekeveredett az előre meg a hátra. Ezek a fránya automata váltók…)

A mellettem ülő kolléganő, aki helyi lévén egyéb dolgokban is hasznos információforrás (pl. légi permetezés), szokott mesélni a régi szép időkről, amikor még ő is a bojrészer komjuniti tagja volt. Nyilván egy rendes boyracer kocsiban szériatartozék a tinilányokkal telizsúfolt hátsó ülés, na ő volt ezekből az egyik. Sok szép történetet tud mesélni illegális gyorsulási versenyekről, amikor néha rendesen le is zártak valami elhagyatott vidéki utat, vagy a parkolókban tartott gumikoptatási gyakorlatokról (burnout). Ez utóbbihoz is kell sok lóerő, hogy álló helyzetben is fel lehessen kapcsolni ötödikbe. Akkor teljesértékű a gyakorlat, ha 4-5 perc pörgetés után megadja magát a füstölő gumi és látványosan kidurran, esetleg lángra lobban. Totális eksztázis pedig a motor kinyiffanásakor áll be, amikor már nemcsak hátulról, hanem elölről is dől a füst a kocsiból, mert az egyik dugattyú kiverte a blokk alját és a motorolaj fröcsög rá a forró kipufogóra. Ebben az esetben csak akkor van gond, ha felhangzik a riasztás (“Pigs!”) és nincs mivel kereket oldani.

Persze lehetne gyorsulni rendes versenypályán is, meg vannak hivatalos burnout versenyek is, de természetesen ebben is az illegalitás a pláne.

5 thoughts on “Boy racer

  1. Azért remélem nem a wikipédián szereplő járgányok alkotják a mai “gépek” nagyrészét :D Főleg at a tetőn szárnyas vicces :D

  2. Nyugodj meg, van Szkájlájn bőven. Meg mindenféle turbós jószág, a motorháztetőn kidugott beömlőnyílásokkal, stb. Majd lövök neked párat.

  3. A burnout-ot nálunk gumifüstölésnek hívják és voltam már tanuja egy kettőnek. Általában BMW E30-assal nyomják és kikötött hátsó fékkel. Közelről olyan szaga van, hogy elviselhetetlen.

    Egyre jobban tetszik ez az Új Zéland. Mondj valami rosszat is róla! :)

  4. Direkt megkerdeztem anno, hogy hekkelnek -e valamit a feken. Allitolag nem, csak finoman nyomjak, mikozben porog a hatso. Nemtom, mit szol ehhez a hatso fektarcsa.

    Mondjak rosszat? Szimpla uveg, papirfal.

  5. Na igen, a finoman nyomásnak valsz az a vége, hogy a tárcsa és a betét cserére szorul. Szerintem olcsóbb megoldás is van.
    Vagy nem cseréli, de akkor elég büdös marad, és a fékhatás háááát… hhmm…. Nem sok.
    Mondjuk, aki utána kinyírja a motort is, annak tök mind1, és nagyívben lesz@rja.

    Boci egyébként állandóan nyaggat, hogy a Skyline mellé kéne venni valami játszós autót is, ami egy lepukkant 3-as BMW(e30) lenne. Az a baj, hogy nekem nem lenne szívem gyilkolni.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *