Wairere Falls

Ma megejtettük első új-zélandi gyalogtúránkat. A motyóink ugyan még mindig utaznak valahol az Indiai-óceánon, úgyhogy rendes túracuccunk nincs, ezért csak egy lájtos(*) kis vasárnapi sétát vállaltunk be. Az endace-es kollégák szervezték, az egyik közeli vízeséshez, a Wairere Fallshoz.

A lájtos túrának is csak az elejét teljesítettük, hitvány felszerelésünk, Emibaba tapasztalatlansága és a tegnap rajtam átvonult vírusos micsoda miatt. De megérte: igggazi újzélandos dzsungel, rengeteg zöldség és a közép-európai tavasznak megfelelő időjárás. Miközben éppen most esünk túl a tél nehezén: issszonyú a hideg (reggel deres volt az autó), rövidek a napok (07:36-17:09) és komor szürkeség mindenhol. Persze ettől még találkoztunk rövidgatyás-pólós túrázó gyerekekkel.

A képek a galériában. A levegőből így néz ki a hely, ahol jártunk: Google Map

Elgondolkoztam rajta, hogy Finnországhoz hasonlóan itt is nagyon spéci a fény (szerintem ugyanúgy a sarkvidékről érkező száraz levegőnek köszönhető). Most télen úgy süt a nap, mint Magyarországon egy forró nyári nap reggelén. Mellesleg ereje is van: Emibaba félórát volt napon, tengerszinten, és megkapta az arcát a nap. Nyáron csadorban fog járni.

Finnországgal kapcsolatban még annyit, hogy itt télen olyan az idő, mint ott nyáron :-))) Na jó, ez csúsztatás volt, de azért majdnem így van.

(* A lájtos kis túráról jut eszembe, hogy egyik kolléganőm is elment valamelyik hétvégén túrázni a városi túra-klubbal. A háromnapos túrán vagy harmincszor kellett folyót keresztezni, híd nélkül, többször derékig érő vízben. A túra gyakorlatilag végig egy folyómederben haladt. Nyilván emiatt nem vetkőzik-öltözködik az ember állandóan, úgyhogy csuma vizesek voltak végig. Ja, közben folyamatosan esett az eső és sátorban aludtak. Mindezt télen, 10 fok körüli hőmérsékletnél.

Ezek után érthető, hogy a vasárnapi túra előtt többször alaposan kifaggattam a szervezőket, hogy nekivághatunk-e futócipőben, nem kell-e folyót keresztezni és hozhatunk-e babát. De teljesen kultúrált volt minden, hidak a folyó felett, lépcsők a meredek részeknél, stb.)

2 thoughts on “Wairere Falls

1. Lipikém, van-e neked olyan e-mail címed amin elérhető vagy? Hétvégén benyomtuk a vízrakétát, csináltam egypár kb. 20 méter magas lövést. Még mindig nagyon jól szuperál.

Matyi

2. Matyikam, a gmail-en elerheto vagyok, sot, a kommentekrol is kapok ertesitest.

A vizraketaval meg ovatosan, az eszak-koreaiak is raketakkal kiserleteznek aztan latod, hogy bemorcult rajuk mindenki. Raadasul a vizben hidrogen is van, ugyhogy ha jobban megkapargatjuk, akkor tulajdonkeppen hidrogenbombat gyartasz a garazsban, aztan mar megy is erted CIA vagy a Moszad.